مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مهر 1397 ساعت 11:202018-10-16فرهنگي

نوشتن با چشمان بسته


بر طبق باوری عامیانه هرگاه یکی از حواس پنج گانه آدمی با نقصان مواجه شود دیگر جنبه های ادراکی او قوی تر خواهد شد؛ این گزاره درباره دنیای داستانی سعید عباسپور در زمینه دیالوگ نویسی اش صادق است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سعید عباسپور، نویسنده نابینا، متولد سال 1338 در آبادان است و تاکنون از او مجموعه داستان های بوی تلخ قهوه ، پیاده روی در هوای آزاد و همچنین داستان های بلند صداهای سوخته و راویان روایت تو منتشر شده است.

دیالوگ در جهان نویسندگی عباسپور که تاکنون برگزیده جوایزی مانند بیست سال ادبیات داستانی و جایزه نویسندگان و منتقدان مطبوعات شده، نقشی فراتر از وظیفه ذاتی خود ایفا می کند؛ نقشی که در آن دیالوگ نه تنها محملی برای گفت وگوی میان شخصیت های داستان می شود بلکه از آن عبور کرده، گسترش می یابد و مسئولیت تازه ای را برعهده می گیرد؛ وظیفه تصویرسازی را.

هنگامی که یکی از قوای حسی آدمی همانند بینایی از دست برود دیگر ویژگی هایش به صورت ناخواسته سعی در جایگزینی آن کمبود می کنند تا جای خالی آن نقیصه را پر کنند.

حال اگر این شرایط با روح و روان یک نویسنده، آوازخوان و پزشک گره بخورد می توان انتظار رخ دادن هرگونه نوآوری را در زمینه های مختلف فعالیت وی داشت؛ نوآوری هایی که در داستان نویسی به خلق دیالوگ های مصور عباسپور می انجامد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوشتن با چشمان بسته

نوشتن با چشمان بسته