مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مهر 1397 ساعت 15:102018-10-17سياسي

آخرین وضعیت منار کج شده سلجوقی بسطام


سرپرست پایگاه میراث فرهنگی مجموعه بسطام و خرقان از انجام فاز دوم مطالعات میدانی منار سلجوقی بسطام با حضور متخصصان بناهای تاریخی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حامد عادل افزود: این مرحله از مطالعات با حضور دکتر حجازی متخصص سازه های سنتی و متخصصان ژئوتکنیک و فتوگرامتری کشور انجام شد.

وی گفت: در این مرحله برداشت دقیقی از بخش های خارجی و داخلی منار به روش دستگاهی انجام شد و ترک های سازه ای شناسایی و اقدامات مورد نیاز برای پایش دوره ای در دستور کار قرار گرفت.

سرپرست پایگاه میراث فرهنگی مجموعه بسطام و خرقان افزود: با توجه به لزوم مطالعات دقیق تر بر روی بستر و مصالح موجود، نمونه های لازم با رعایت ضوابط از محل برداشت شد و نیز با توجه به حرکت مشهود منار و خارج شدن آن از حالت تعادل، تست های ارتعاشی پس از نصب سنسورها در نقاط مختلف منار و در چندین حالت متفاوت بررسی شد.

وی با بیان اینکه تست ارتعاشی بر روی منار در دو حالت متصل با داربست های موجود و منفصل از آن مورد آزمایش قرار گرفت، افزود: در نمونه دیگر تاثیر عبور و مرور وسایل نقلیه در همجواری مجموعه و منار مورد بررسی های کارشناسی قرار گرفت و داده ها در دستگاه های موجود ثبت شد.

پیش از این حامد عادل، سرپرست پایگاه میراث فرهنگی مجموعه بسطام و خرقان با بیان اینکه طرح مطالعه و بررسی مرمت منار س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین وضعیت منار کج شده سلجوقی بسطام

آخرین وضعیت منار کج شده سلجوقی بسطام