موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - بازنشستگان تامين اجتماعي - انتخابات رياست - تامين اجتماعي - همسان سازي حقوق بازنشستگان - انتخابات رياست جمهوري - همسان سازي حقوق - رياست جمهوري - افزايش حقوق بازنشستگان - باشگاه پرسپوليس - خيلي دور خيلي نزديك - پايان رژيم صهيونيستي - استقرار - محمدحسين جعفريان - نسخه مرمت شده فيلم فردوسي - 350 هزار ميليارد تومان - المپيادهاي علمي - سرنمك - هواپيماي مالزي - كميته بين المللي صليب سرخ - اسپانيا و مراكش - عليرضا اصغري - آبفاي روستايي

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 آبان 1397 ساعت 14:402018-10-23بين الملل

آنچه اردوغان از قتل خاشقچی می خواهد


رییس جمهوری ترکیه امروز (سه شنبه) در پارلمان کشورش حاضر شد و توضیحاتی درباره قتل جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول ارائه داد.

- رییس جمهوری ترکیه امروز (سه شنبه) در پارلمان کشورش حاضر شد و توضیحاتی درباره قتل جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول ارائه داد.

اگرچه وی در سخنانش از ولیعهد سعودی و نقش وی در این قتل سخنی نگفت اما به نظر می رسد عملکرد و نقش اردوغان در این پرونده باعث شده که عربستانی ها به ویژه ولیعهد محمد بن سلمان، درست در جایی قرار بگیرند که او می خواهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نوشته روزنامه گاردین، بحران خاشقجی فرصتی برای این رهبر کهنه کار ترکیه فراهم کرده است.

کسی که هرگز روابطش را با ولیعهد 33 ساله عربستان گرم نکرده و حتی او را در حد یک هم پیمان منطقه ای برای خود تصور نکرده است.

این دو نفر دیدگاه های کامل متفاوتی برای آینده منطقه داشته اند: اردوغان حامی اسلام سیاسی چه در داخل و چه در خارج بوده است، به ویژه از زمان ظهور و سقوط محمد مرسی، رییس جمهور سابق و بی فرجام مصر که از اخوان المسلمین آمده بود.

رییس جمهور ترکیه در عین حال وارد شراکت با قطر، دشمن منطقه ای ریاض شد، به آنهایی که بعد از سقوط مرسی به تبعید رفتند پناه داد و تبدیل به محافظ برای جنبشی شد که ریاض و امارات متحده عربی هم پیمانش به عنوان یک تهد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنچه اردوغان از قتل خاشقچی می خواهد

آنچه اردوغان از قتل خاشقچی می خواهد