مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 آبان 1397 ساعت 15:002018-10-25سياسي

انتقاد آیت الله علوی گرگانی از معماری غیر اسلامی شهرها


مرجع تقلید شیعه از معماری غیر اسلامی شهرها انتقاد کرد و گفت: اصلاح نحوه شهرسازی در کشور باید مورد توجه قرار بگیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا، آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار رییس و اعضای سازمان نقشه برداری کشور در قم عنوان کرد: موضوع نقشه برداری بسیار با اهمیت است و بسیاری از برنامه های کلان کشور نیز بر اساس این نقشه ها تنظیم می شود.

وی با تاکید بر اهمیت سازمان نقشه برداری کل کشور، افزود: البته در سالیان قبل کم کاری هایی در این زمینه صورت گرفته است و باید مسئولان بیشتر به امر توسعه شهری توجه کنند.

این استاد برجسته حوزه با اشاره به این که در سال های گذشته، گنبد و گلدسته حرم ائمه مطهر در شهرهای قم و مشهد، اولین چشم اندازی بود که هر مسافری آن را می دید ، گفت: متاسفانه به علت برنامه ریزی های نادرست و ساخت و ساز در اطراف حرم ائمه در این شهرها، بارگاه ائمه ی مطهر به حاشیه رفته و رویت پذیری اش را نیز از دست داده است.

وی با بیان این که تنظیم درست و دقیق نقشه برداری های شهرها وسیله تحقق عدالت اجتماعی است ، ادامه داد: توسعه آپارتمان نشینی سنخیتی با معماری اسلامی ندارد و به دلیل یکسان نبودن شرایط برای ساکنین این نوع ساختمان ها، موجب از بین رفتن عدالت اجتماعی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد آیت الله علوی گرگانی از معماری غیر اسلامی شهرها

انتقاد آیت الله علوی گرگانی از معماری غیر اسلامی شهرها