مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 آبان 1397 ساعت 03:352018-10-26فرهنگي

بازنویسان باید زمانه خودشان را درنظر بگیرند


نویسنده در بازنویسی متون کهن برای کودکان و نوجوانان، باید عصر و زمانه خودش را در نظر بگیرد و توجه داشته باشد که در بسیاری از افسانه ها و حکایت ها مسائلی مطرح شده که دیگر مناسب این عصر و زمانه نیست.

- جعفر توزنده جانی می گوید: نویسنده در بازنویسی متون کهن برای کودکان و نوجوانان، باید عصر و زمانه خودش را در نظر بگیرد و توجه داشته باشد که در بسیاری از افسانه ها و حکایت ها مسائلی مطرح شده که دیگر مناسب این عصر و زمانه نیست.

این نویسنده ادبیات کودک و نوجوان در گفت وگو با ایسنا، با بیان این که قصه گویان و داستان نویسان گذشته داستان را از نگاه زمانه خودشان بیان کرده اند، گفت: خواه ناخواه در بازنویسی متون گذشته، گزینش هایی لازم است که باید درست انجام شود و آن چه در داستان ها و متون گذشته آورده شده مطابق جامعه امروز بازنویسی شود.

او افزود: امروزه مواجه هستیم با کودک و نوجوانی که داستان های جدید را که شخصیت پردازی و طرح دارد خوانده پس این نسل دیگر شکل ساده متون کهن را نمی پذیرد.

توزنده جانی بازنویسی آثار گذشتگان را نیاز جامعه امروز دانست و گفت: بازنویسی شکل های مختلفی دارد و ساده ترین شکل آن این است که زبان متن را به امروز برگردانیم تا بچه های امروز از اندیشه گذشتگان آگاه شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازنویسان باید زمانه خودشان را درنظر بگیرند

بازنویسان باید زمانه خودشان را درنظر بگیرند