مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 آبان 1397 ساعت 12:002018-10-27سياسي

زائران اربعین مراقب گروه های انحرافی باشند


عضو گروه اخلاق پژوشکده حج و زیارت گفت: در فضای عمومی پیاده روی اربعین، بعضی گروه های انحرافی وجود دارند که شبهه افکنی می کنند و یا وهابیون، سلفی ها و تکفیری ها به شبهه افکنی می پردازند و زائرین باید مراقب این افراد و تفکرات آن ها باشند.

- حجت الاسلام والمسلمین حافظ نجفی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا ، در رابطه با آسیب های احتمالی که پیاده روی اربعین را تهدید می کند، عنوان کرد: یکی از این آسیب ها، در مقوله اعتقادی ممکن است رخ بدهد، برخی از دشمنان می خواهند نسبت به اربعین نوعی مبارزه اعتقادی کنند، به عنوان مثال این سوال را مطرح می کنند که به چه دلیل باید پیاده روی کرد؟ مسئله اربعین و پیاده روی برای زیارت امام حسین (ع) یک جایگاه اعتقادی دارد.

وی افزود: مرحوم شیخ حر عاملی در کتاب وسائل الشیعه چندین روایت از توصیه ائمه (ع) مبنی بر اینکه مردم با پای پیاده به زیارت حضرت اباعبدالله (ع) بروند، آورده است، امام صادق (ع) زیارت اربعین را به صفوان جمال تعلیم دادند و همچنین امام حسن عسکری (ع) هم زیارت اربعین را به عنوان یکی از نشانه های مومن برشمردند، بنابراین پیاده روی اربعین یک پشتوانه محکم اعتقادی دارد.

حافظ نجفی ادامه داد: همین مسئله باعث شده بود که بعد از واقعه شهادت امام حسین (ع)، جناب جابربن عبدالله انصاری از مدینه به سمت کربلا راه بی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زائران اربعین مراقب گروه های انحرافی باشند

زائران اربعین مراقب گروه های انحرافی باشند