مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 آبان 1397 ساعت 11:502018-10-28بين الملل

الغنوشی: قتل خاشقجی شبیه خودسوزی البوعزیزی است که به حکومت بن علی پایان داد


رییس جنبش النهضه تونس پیامدهای قتل جمال خاشقجی را شبیه به پیامدهای خودسوزی محمد البوعزیزی، جوان تونسی در دسامبر 2010 میلادی دانست که در نهایت به سرنگونی نظام زین العابدین بن علی، - دیکتاتور سابق تونس انجامید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از النشره راشد الغنوشی، رییس جنبش النهضه تونس در سخنانی عنوان داشت، پیامدهای قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار و منتقد عربستانی در کنسولگری کشورش در استانبول را شبیه به پیامدهای خودسوزی محمد البوعزیزی، جوان تونسی در دسامبر 2010 میلادی دانست که این رخداد باعث شعله ور شدن انقلاب مردمی علیه نظام زین العابدین بن علی، دیکتاتور سابق تونس شد.

الغنوشی در دومین همایش سالانه جنبش النهضه درخصوص پیامدهای قتل این روزنامه نگار عربستانی گفت: پرونده خاشقجی وجدان انسان را از خواب بیدار کرد و قدرت رسانه ها و ارزش های انسانی را نشان داد.

در هفدهم دسامبر 2010 میلادی، البوعزیزی در اعتراض به مصادره کالاهایش توسط پلیس که میوه و سبزی می فروخت در مقابل ساختمان شهرداری در مرکز تونس خود را به آتش کشید که در نتیجه این خودسوزی انقلابی در این کشور آغاز شد که به حکومت زین العابدین بن علی پایان داد.

خاشقجی دوم اکتبر پس از ورود به کنسولگری عربستان ناپدید شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الغنوشی: قتل خاشقجی شبیه خودسوزی البوعزیزی است که به حکومت بن علی پایان داد

الغنوشی: قتل خاشقجی شبیه خودسوزی البوعزیزی است که به حکومت بن علی پایان داد