مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 آبان 1397 ساعت 11:052018-10-29اقتصادي

گردشگران اروپایی راه یزد را گم کرده اند


از آنجایی که بیشترین آمار گردشگران خارجی شهر جهانی یزد مربوط به کشورهای اروپایی هستند، این شهر گردشگری در کشورمان بزرگترین ضربه را از نوسانات سیاسی و اقتصادی کشور متحمل شده است.

- گردشگری یزد به عنوان شهری جهانی در شش ماهه اول امسال با روندی نزولی در تعداد گردشگران خارجی روبرو بوده است به طوری که فعالان این حوزه از کاهش 80 درصدی گردشگران خارجی در اولین تابستان بعد از نقض برجام خبر می‏‏ دهند؛ البته با تداوم این روند، وضعیت شش ماهه دوم گردشگری یزد نیز به دلیل قرارگیری در فصولی که گردشگر کمتری دارد، چندان مناسب پیش‎‎بینی نمی‏‏ شود.

سید مصطفی فاطمی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در گفت و‏گو با خبرنگار ایسنا از به سرآمدن فصل گردشگری و نگرانی از وضعیت گردشگری این استان در شش ماهه دوم سال جاری خبر می ‏‏دهد و اظهار می کند: حذف شدن یزد از بسته گردشگری برخی از تورها نیز یکی از بدترین اتفاقات ممکن برای گردشگری شهر جهانی بوده است.

وی با بیان این که سعی می‏‏ شود با امهال به فعالان گردشگری و کمیته های مربوطه برای بررسی جوانب مختلف، شاهد ارائه راهکارهای موثر در این زمینه باشیم، عنوان می کند: برای بازگشت یزد به آژانس های کوچک گردشگری نیز در تلاش هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گردشگران اروپایی راه یزد را گم کرده اند

گردشگران اروپایی راه یزد را گم کرده اند