مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 آبان 1397 ساعت 15:452018-10-29پزشكي

تأثیر افلاتوکسین در ابتلای افراد به سرطان کبد


مدیر گروه بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: مصرف برخی مایکوتوکسین از جمله افلاتوکسین(سمی که در خشکبار و پسته بعلت شرایط خاص تولید می شود) بصورت طولانی مدت می تواند به ابتلا به سرطان کبد منجر شود.

- مدیر گروه بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: مصرف برخی مایکوتوکسین از جمله افلاتوکسین(سمی که در خشکبار و پسته بعلت شرایط خاص تولید می شود) بصورت طولانی مدت می تواند به ابتلا به سرطان کبد منجر شود.

خصوصاً کسانی که مبتلا به هپاتیت هستند اگر در معرض افلاتوکسین قرار بگیرند ممکن است ریسک ابتلای آن ها به سرطان کبد چند برابر شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سید محسن نژادقادری ظهر امروز 7 آبان ماه به مناسبت هفته اطلاع رسانی هپاتیت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کبد یکی از غدد مهم در بدن انسان است که عملکرد آن منحصر بفرد می باشد و نارسایی آن می تواند برای بدن مشکل ساز باشد.

وی افزود: وقتی که کبد التهاب پیدا می کند به آن هپاتیت می گویند و هر عاملی می تواند سبب التهاب کبد شود که این عامل می تواند یک دارو، ماده غذایی یا حتی مصرف الکل یا برخی میکروب ها باشند.

مدیر گروه بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در خصوص هپاتیت های حاد ویروسی توضیح داد: در هپاتیت حاد کمتر از 6 ماه در بیمار علائم نمایان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأثیر افلاتوکسین در ابتلای افراد به سرطان کبد

تأثیر افلاتوکسین در ابتلای افراد به سرطان کبد