مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 آبان 1397 ساعت 13:252018-11-11اجتماعي

سایه شوم خرافات بر سر حیات وحش یزد


حیات وحش ایران این روزها نه تنها در معرض تهدید عواملی مانند خشکسالی، نابودی زیستگاه ها، آلودگی های زیست محیطی و شکار غیرمجاز و بسیاری از چالش های دیگر است بلکه خرافات و خرافه گرایی نیز مزید بر این عوامل، - منجر به کشتار بی رحمانه و نابودی برخی گونه ها شده است.

این که برخی افراد از روی ناآگاهی و ساده لوحی یا برای سودجویی و درآمدزایی اقدام به نابودی محیط زیست خود می کنند همانند کسی می مانند که بر روی شاخه درختی نشسته و همان شاخه را با اره یا تبر قطع می کند.

در این میان دردآورترین موضوع خسارت به طبیعت و حیات وحش تنها به بهانه خرافات و باورهای اشتباه در عصر موسوم به دوران تکنولوژی و پشرفت علوم در حوزه های مختلف است، هر چند که بحث خرافه گرایی و روی آوردن به خرافات مسأله ای است که نه فقط مردم عادی بلکه گاهی افراد تحصیل کرده جامعه را هم به این موضوع موهوم و خیالی که اسلام به شدت آن را نفی کرده، مبتلا می کند.

معمولاً خرافات ریشه در گذشته های دور دارند که به اعتقادات غلط افراد نسبت به یک ماجرای خاص بر می گردد ولی این مسئله چندی است که در جامعه شدت گرفته و حتی به جان حیات وحش کشورمان نیز افتاده و گونه های زیادی را قربانی این باورهای اشتباه کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سایه شوم خرافات بر سر حیات وحش یزد

سایه شوم خرافات بر سر حیات وحش یزد