مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 آبان 1397 ساعت 11:302018-11-12فرهنگي

بررسی «شعر سنایی در آثار دیگران»


نشست تحلیل و بررسی «شعر سنایی در آثار دیگران» برگزار می شود.

- نشست تحلیل و بررسی شعر سنایی در آثار دیگران برگزار می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا ، چهل وچهارمین نشست از مجموعه درس گفتارهای سنایی روز چهارشنبه 23 آبان، ساعت 16:30 به تحلیل و بررسی شعر سنایی در آثار دیگران اختصاص دارد که با سخنرانی محمود عابدی -عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی و عضو پیوسته ی فرهنگستان زبان و ادب فارسی- در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، اگر به حوزه گسترده شعر سنایی و طیف نویسندگان و گویندگان و عارفانی که از او تاثیر پذیرفته اند بنگریم، آن ها را با گرایش های بسیار گوناگون و متعلق به سرزمین های متفاوت خواهیم یافت.

نظامی، عطار، مولوی، نجم الدین دایه، روزبهان بقلی شیرازی، شیخ اشراق سهروردی، جامی و بسیاری دیگر از سنایی تاثیر گرفته اند که در آثارشان این تاثیر مشهود و مشخص است.

بیشتر آثار عرفانی سده ششم، بالاخص تفسیر عرفانی کشف الاسرار و عده الابرار با وجود هم زمانی با شاعر، بیش از هر اثر دیگر در زمینه های مختلف عارفانه، از شعر سنایی بهره گرفته است.

علاوه بر کشف الاسرار، ده اثر عرفانی دیگر قرن ششم هر یک به نوعی و به دلیلی در یک یا چند زمینه، به شعر سنایی استشهاد کرده اند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی «شعر سنایی در آثار دیگران»

بررسی «شعر سنایی در آثار دیگران»