مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 آبان 1397 ساعت 14:052018-11-12اقتصادي

گیلان سالمندترین استان کشور است


مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به پیری زودرس در سازمان تامین اجتماعی گیلان گفت: بیش از 120 هزار نفر مستمری بگیر در گیلان وجود دارد و در حال حاضر گیلان سالمندترین استان کشور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جمیل حق پرست به وجود 32 هزار مستمری بگیر در ابتدای دهه 80 در استان گیلان و افزایش غیر طبیعی آن به بیش از 120 هزار نفر در حال حاضر،گفت: سالمندترین استان کشور بودن، بالا بودن امید به زندگی بعنوان یک شاخص توسعه، مهاجر پذیری گیلان بدلیل شرایط اقلیمی و آب و هوایی، بازگشت نیروهای شاغل در سایر استانها پس از بازنشستگی به استان و تمایل به بازنشستگی های پیش از موعد از عوامل اصلی این رشد نامتعارف است.

وی اظهار کرد: هر سازمان بیمه گری در دنیا یک فرایند گذر از کودکی و جوانی را سپری کرده و در برهه ای با پیری و بالا رفتن میزان تعهدات در قبال بیمه پردازان سالهای متمادی خود مواجه می شود و این امری کاملاً طبیعی است.

حق پرست افزود: این فرایند بدلایل مختلف از جمله وجود قوانین خاص در کشور ما با سرعت بیشتری طی شده و نتیجه آن برهم خوردن محاسبات بیمه ای و عدم تعادل در منابع و مصارف است که کاهش یافتن نسبت های پشتیبانی و بالا رفتن میزان هزینه های تعهداتی را در برداشته و به نوعی می توان متصور بود که تامین اجتماعی در کشور ما دچار پیری زودرس شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گیلان سالمندترین استان کشور است

گیلان سالمندترین استان کشور است