مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آبان 1397 ساعت 16:102018-11-14اجتماعي

ثبت ملی «دارکوب قهوه ای» در چهارمحال و بختیاری


مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: گونه دارکوب قهوه ای در شهرستان کوهرنگ توسط کمیته ثبت پرندگان ایران مستندسازی و تایید شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شهرام احمدی اظهار کرد: مستندسازی از یک گونه پرنده مربوط به راسته دارکوب سانان (piciformes) با نام فارسی دارکوب قهوه ای و نام علمی Jynx torquil که توسط سعید حیدری دوستدار محیط زیست و عکاس طبیعت تصویربرداری شده بود، توسط کمیته ثبت پرندگان ایران صورت پذیرفت.

وی مکان ثبت و تصویربرداری از این گونه را شهرستان کوهرنگ برشمرد و افزود: این گونه مهاجر در فروردین ‎ماه سال 1396 شناسایی و تصویربرداری شده که پس از طرح و بررسی توسط این کمیته، ثبت شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری در خصوص زیستگاه این پرنده خاطرنشان کرد: معمولاً در باغ ها، میوه زارها، پارک ها و ردیف درخت کنار مزارع و در سوراخ های موجود در تنه درختان و شکاف ساختمان ها و امثال آن آشیانه می سازد.

احمدی تصریح کرد: تنها خطری که این پرنده را تهدید می کند، انهدام زیستگاه هاست، بنابراین باید نسبت به حفاظت از مناطق زیستگاهی و انجام مطالعات در جهت شناخت بیشتر آن بکوشیم.

وی یادآور شد: این پرنده 16 سانتی متر طول دارد و رنگ پر و بال و ویژگی رفتاریش شبیه شبگردهاست هم چنین به علت توانایی و سازگاریش در مخفی شدن مشکلات فراوانی در تشخیص و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت ملی «دارکوب قهوه ای» در چهارمحال و بختیاری

ثبت ملی «دارکوب قهوه ای» در چهارمحال و بختیاری