مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 آبان 1397 ساعت 14:252018-11-15دانش

دلایل نظریه پرداز نبودن ایران در فلسفه علم جهان


مدیرگروه فلسفه علم دانشگاه صنعتی شریف با بیان این که جایگاه ما در فلسفه علم در جهان مانند جایگاه ما در سایر علوم است یعنی ما بیشتر دنباله رو هستیم تا نظریه پرداز، - به تشریح دلایل  نظریه پرداز نبودن ایران در فلسفه علم جهان پرداخت و گفت: البته ایران در مبحث فلسفه اخلاق و رابطه علم ودین حرف هایی برای گفتن دارد که دنیا هم شاید طالب حرف های ما باشد.

دکتر ابراهیم آزادگان به مناسبت روز جهانی فلسفه در گفت وگو با ایسنا با بیان یک تعریف کلی درباره فلسفه گفت: فلسفه یعنی مطالعه دقیق و عمیق و تفکر راجع به یک موضوعی؛ یعنی وقتی درباره یک مفهومی فکر، مداقه و تحلیل و بررسی می کنید، مشغول انجام کار فلسفی هستید.

فلسفه به معنای خاص یعنی فکر کردن راجع به امور متافیزیکی و امور متافیزیکی یعنی آن چه در جهان خارج وجود دارد.

فلسفه علم در حقیقت درباره مبانی معرفت بشری، چگونگی دست یافتن به معرفت تجربی، چگونگی نظریه پردازی علم، چگونگی تغییر پارادایم های علمی، و ماهیت این که چگونه روش های تجربی می تواند ما را به صدق و حقیقت در جهان برساند، است.

در یک جمله، فلسفه تفکر راجع به چگونگی دست یافتن به حقایق جهان است و تفکر درباره سوالاتی مانند این که آیا دستیابی به حقایق از طریق تجربه و مشاهده ممکن است یا اینکه اصلا آیا به طور کلی لازم است که ما به این امر د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلایل نظریه پرداز نبودن ایران در فلسفه علم جهان

دلایل نظریه پرداز نبودن ایران در فلسفه علم جهان