مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 آبان 1397 ساعت 12:452018-11-16فرهنگي

ناگزیر از مردمی کردن ادبیات هستیم


مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس گفت: اگر معتقدیم رسالت راستین ادبیات، برانگیختن مردم به آگاه شدن از خویشتن خویش است، ناگزیر از مردمی کردن ادبیاتیم؛ - این همگان پسندی در آثار امین فقیری توامان با تراش خوردگی لفظ و زبان و عبارت و فکر و معناست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مراسم نکوداشت امین فقیری، نویسنده پیشکسوت کتاب دهکده پرملال در مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس برگزار شد.

در این مراسم کوروش کمالی سروستانی، مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس با اشاره به آثار محبوب فقیری مانند: جنگ وصلح تولستوی، گوربه گور فاکنر، خوشه های خشم اشتاین بک، تراژدی آمریکا درایزر، اتحادیه ابلهان کندی تول، ناتوردشت سالینجر و کافکا در ساحل موراکامی، جای خالی سلوچ محمود دولت آبادی، رود راوی ابوتراب خسروی، ارکستر شبانه چوب ها ی رضا قاسمی و سنگ صبور صادق چوبک، او را نویسنده ای خواند که رنج ها و ناملایماتی که مردمان روزگارانش را به ستوه می آورد، او را به تأمل، تدبر و اندوه فرومی برد.

داستان فقیری؛ نمودار درد و رنج روستاییان او با اشاره به اینکه داستان های فقیری نمودار درد و رنج روستاییانی است که به سبب فقر فرهنگی و ناداری در رنج بودند، افزود: هگل داستان را حماسه بورژوایی و جانشین حماسه عصر قهرمانی می داند و هدف آن را همانند هنر حماسی، باز کردن جهان در ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناگزیر از مردمی کردن ادبیات هستیم

ناگزیر از مردمی کردن ادبیات هستیم