مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 آبان 1397 ساعت 01:352018-11-17اقتصادي

پیام ورود طیب نیا به شورای پول و اعتبار چیست؟


عضویت علی طیب نیا به عنوان یک اقتصاددان نزدیک به جریان نهادگرایی در شورای پول و اعتبار علاوه بر اینکه می تواند حامل پیام گردش به چپ در سیاست های اقتصادی دولت تدبیر و امید باشد، - به لحاظ عملیاتی هم می تواند باعث ایجاد تغییراتی در سیاست های پولی و ارزی دولت شود.

رسیدگی و تصویب آیین نامه های مذکور در قانون پولی و بانکی یکی از وظایف کلیدی شورایی است که طیب نیا به آن وارد شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شاید بتوان علی طیب نیا را ناموزن ترین مهره در کابینه راست گرای اقتصادی دولت یازدهم ارزیابی کرد.

از همین جهت عدم ادامه حضور او در کابینه دوازدهم باعث شد راست گرایان اقتصادی در دولت دوم حسن روحانی سیاست های اقتصادی مورد نظر خود را پیش ببرند.

یکی از سیاست های مشهود کابینه راست گرای اقتصادی دولت تدبیر و امید، تجاری سازی گسترده در حوزه های آموزشی بود که بسیار هم مورد انتقاد قرار گرفت.

با این حال پیامدهای اتخاذ این نوع سیاست های دست راستی زمانی ملموس تر شد و توجه افکار عمومی را به خود جلب کرد که در حوزه سیاست های پولی و ارزی خود را نشان داد.

ارز گران شد اما صادرات زیاد نشد؛ مساله این است! تاکید بر ضرورت آزادسازی نرخ ارز و حتی افزایش آن برای افزایش صادرات و رونق تولید فرضیه ای بود که تنها بعد از گذشت چند ماه از افزایش قیمت ارز، نادرست بودن آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیام ورود طیب نیا به شورای پول و اعتبار چیست؟

پیام ورود طیب نیا به شورای پول و اعتبار چیست؟