مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 آبان 1397 ساعت 11:152018-11-19بين الملل

دعوای آمریکا و چین APEC را زمین گیر کرد


اقیانوسیه برای نخستین بار در تاریخشان به دلیل اختلافات عمیق میان آمریکا و چین بر سر تجارت و سرمایه گذاری، موفق نشدند برای بیانیه نهایی اجلاس پاپواگینه نو به توافق برسند.

- رهبران منطقه آسیا-اقیانوسیه برای نخستین بار در تاریخشان به دلیل اختلافات عمیق میان آمریکا و چین بر سر تجارت و سرمایه گذاری، موفق نشدند برای بیانیه نهایی اجلاس پاپواگینه نو به توافق برسند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رقابت میان آمریکا و چین بر سر اقیانوسیه در اجلاس APEC مورد توجه قرار گرفت و آمریکا و متحدانش یک پاسخ هماهنگ به برنامه کمربند و جاده چین را به راه انداختند.

زمانی که در کنفرانس مطبوعاتی پیتر اونیل، نخست وزیر پاپواگینه نو از وی سوال شد کدام یک از 21 عضو گروه همکاری اقتصادی آسیا-اقیانوسیه نتوانستند به توافق برسند؟ پاسخ داد: می دانید دو غول در یک اتاق هستند.

اونیل که ریاست اجلاس APEC را برعهده داشت گفت: مسئله اصلی این بود که آیا باید از سازمان جهانی تجارت و اصلاحات احتمالی آن در بیانیه رهبران ذکری به میان آورده شود یا خیر.

گروه APEC هیچ منشوری در خصوص سازمان جهانی تجارت ندارد و مسائل مذکور می تواند در خود این نهاد جهانی مطرح شود.

نظم تجارت چندجانبه ای که APEC در سال 1989 برای حمایت ایجاد کرد، در حال فروپاشی است زیرا نفوذ چین در اقیانوسیه و تعرفه های آمریکا بر رواب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دعوای آمریکا و چین APEC را زمین گیر کرد

دعوای آمریکا و چین APEC را زمین گیر کرد