مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 آبان 1397 ساعت 11:002018-11-20سياسي

سرنوشت مهاجرت های اقلیمی ایران به کجا می انجامد؟


عضو شورای هماهنگی شبکه ملی تشکل های محیط زیست و منابع طبیعی کشور، تغییرات اقلیمی را مخرب تر از تصور دانست و گفت: تغییرات اقلیمی یک مسئله کلان سیاسی، - اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی است و مشکلات فراوانی را به وجود می آورد.

مسعود مولانا در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه تغییر اقلیم فقط یک مساله محیط زیستی نیست، اظهار کرد: تغییرات اقلیمی یک مسئله کلان سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سپس زیست محیطی است، بدین معنی که اگر نظام اقتصاد نوین متکی بر نظام جدید انرژی نشود، اتفاقی در حوزه تغییر اقلیم صورت نمی گیرد.

وی با اشاره به اینکه تولید کربن و چرخه این تولیدات، دلیل اصلی تغییر اقلیم در جهان است، تصریح کرد: تغییر اقلیم یکی از مهم ترین معضلات زیست محیطی در جهان است.

تغییرات اقلیمی به دو دسته طبیعی و انسان ساخت تقسیم می شوند، در 200 سال اخیر تغییرات اقلیمی انسان ساخت بوده است به طوریکه به دلیل وجود سیستم سرمایه داری، این امر نظارت زدایی شده و نوع تفکر، تولید و استثمار آن از طبیعت، جهان را به لبه پرتگاه کشاند.

افزایش گازهای گلخانه ای با استفاده از انرژی های فسیلی عضو شورای هماهنگی شبکه ملی تشکل های محیط زیست و منابع طبیعی کشور با تاکید بر اینکه تغییرات اقلیمی انسان ساز موجب گرمایش زمین شده و دلیل اصلی این مشکل انتشار گاز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرنوشت مهاجرت های اقلیمی ایران به کجا می انجامد؟

سرنوشت مهاجرت های اقلیمی ایران به کجا می انجامد؟