مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 آبان 1397 ساعت 15:202018-11-21سياسي

پیشنهادی برای ثبت جهانی آیین های کشتی با چوخه در یونسکو


پس از ثبت ملی آیین های «کشتی با چوخه» در استان های خراسان شمالی و رضوی در فهرست میراث فرهنگی ناملموس، فدراسیون بین المللی کشتی باچوخه با بستن تفاهم نامه فرهنگی و اجرایی با بنیاد فردوسی، - پس از ثبت ملی آیین های کشتی با چوخه در استان های خراسان شمالی و رضوی در فهرست میراث فرهنگی ناملموس، فدراسیون بین المللی کشتی باچوخه با بستن تفاهم نامه فرهنگی و اجرایی با بنیاد فردوسی، پیشنهاد ثبت جهانی آیین های کشتی باچوخه را به سازمان میراث فرهنگی ارایه کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روابط عمومی بنیاد فردوسی، فدراسیون بین المللی کشتی با چوخه مستقر در ایران تلاش دارد تا با احیای آیین های کشتی باچوخه در ایران و جهان در ویژه برنامه هایی ملی و فراملی، آیین های کشتی باچوخه را به همراه موسیقی محلی، نقالی، حماسی خوانی و روایتگری شاهنامه فردوسی معرفی کند.

یاسر موحدفرد - دبیرکل بنیاد فردوسی - و محمدرضا ابراهیم آبادی - دبیرکل فدراسیون بین المللی کشتی با چوخه - تفاهم نامه مشترک اجرایی، فرهنگی، هنری و پژوهشی برای بازشناسی آیین های کشتی با چوخه در ویژه برنامه های ملی و بین المللی با همکاری نهادهای فرهنگی را امضاء کرده اند.

کشتی باچوخه و آیین های فرهنگی آن، پیشینه چندهزار ساله در تاریخ ایران دارد که در شاهنامه فردوسی، آیین های پهلوانی و میراث م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهادی برای ثبت جهانی آیین های کشتی با چوخه در یونسکو

پیشنهادی برای ثبت جهانی آیین های کشتی با چوخه در یونسکو