مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 آذر 1397 ساعت 09:502018-11-22اقتصادي

ریسک ابتلا به ایدز در گروه های مختلف


مشاور اطلاعات راهبردی UNAIDS با اشاره به آخرین آمار ایدز در دنیا و برنامه های راهبردی این سازمان، گفت: میزان مرگ و میر مبتلایان از سال 2004 به بعد به عات افزایش چشم گیر پوشش درمانی ضدایدز، - 51 درصد کاهش یافته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر علیرضا وثیق مشاور اطلاعات راهبردی UNAIDS در سومین گردهمایی بین المللی و هفتمین سمینار سراسری ایدز با بیان اینکه امسال سی امین سالگرد روز جهانی ایدز برگزار می شود، عنوان کرد: آمار نشان می دهد که تا پایان سال 2017 حدود 37 میلیون نفر در جهان با HIV زندگی می کنند و 1.

8 میلیون نفر تنها در سال 2017 به بیماری ایدز مبتلا شده اند.

وی با بیان اینکه 940 هزار نفر در سال گذشته به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند، اظهار کرد: روزانه 5 هزار مورد جدید بروز عفونت ایدز در دنیا گزارش می شود که دو سوم آن مربوط به قاره آفریقای جنوب صحراست.

همچنین عمدتا 90 درصد این آمار در بزرگسالان گزارش شده است.

وی با بیان اینکه از زمان جمع آوری اطلاعات به شکل منظم یعنی از سال 1990 به بعد جمعا 77 میلیون نفر به این بیماری مبتلا شده اند، گفت: با این حال پس از اوج بروز بیماری در اواخر 1991 در نتیجه انواع مداخلات و برنامه ریزی های جدید این آمار تا سال گذشته میلادی 47 درصد کاهش یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریسک ابتلا به ایدز در گروه های مختلف

ریسک ابتلا به ایدز در گروه های مختلف