مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 آذر 1397 ساعت 13:102018-11-23اقتصادي

افزایش محدودیت برای 481 میلیارد دلار تجارت


سازمان جهانی تجارت (WTO) اعلام کرد کشورهای متعلق به گروه جی 20 اقتصادهای پیشرفته جهان، در فاصله شش ماه 40 تدابیر محدودکننده وضع کرده اند که تجارتی به ارزش 481 میلیارد دلار را متاثر کرده است.

- سازمان جهانی تجارت (WTO) اعلام کرد کشورهای متعلق به گروه جی 20 اقتصادهای پیشرفته جهان، در فاصله شش ماه 40 تدابیر محدودکننده وضع کرده اند که تجارتی به ارزش 481 میلیارد دلار را متاثر کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محدودیت های جدید که از نیمه مه تا نیمه اکتبر 2018 وضع شده اند، شش برابر بیشتر از شش ماه پیش از این دوره بوده و بزرگترین محدودیت از زمان آغار رصد تجارت جی 20 از سوی سازمان جهانی تجارت در سال 2012 است.

روبرتو آزودو، مدیرکل سازمان جهانی تجارت در بیانیه ای اعلام کرد یافته های این گزارش باید مایه نگرانی جدی دولت های جی 20 و کل جامعه بین المللی باشد.

تشدید تنشهای تجاری، یک تهدید واقعی بوده و اگر این روند ادامه پیدا کند، ریسکهای اقتصادی افزایش پیدا خواهد کرد و بر رشد اقتصادی و قیمتهای مصرف کننده در سراسر جهان تاثیر خواهد گذاشت.

طبق بیانیه سازمان جهانی تجارت، شمار محدودیتهای تجاری ماهانه در مدت مورد بررسی این گزارش، به طور میانگین هشت مورد بوده که بالاتر از شش مورد در ماه در فاصله نیمه اکتبر سال 2017 تا نیمه مه سال 2018 بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش محدودیت برای 481 میلیارد دلار تجارت

افزایش محدودیت برای 481 میلیارد دلار تجارت