مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 آذر 1397 ساعت 10:052018-11-24اقتصادي

پیش بینی یک میلیون دلار ارزآوری از صادرات ماهی


مسئول مرکز بازسازی و ذخایر ژنتیکی شهید کاظمی پلدشت گفت: در مرکز پرورش ماهیان گرم آبی پلدشت 6 میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی تکثیر و پرورش می یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد مقدم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فیتفاک، بیکت، آمور و کپور معمولی از جمله انواع بچه ماهی های استخوانی پرورشی در این مرکز هستند، گفت: آذربایجان غربی به لحاظ دارا بودن منابع غنی آبی رتبه اول تکثیر و تولید آبزیان را دارا است.

وی تصریح کرد: مرکز تکثیر و پرورش ماهیان گرمابی شهید کاظمی پلدشت بزرگترین مرکز تکثیر انواع ماهیان استخوانی در استان بوده که این بچه ماهی ها در منابع آبی استان و شمال غرب کشور رها سازی می شوند.

مقدم گفت: این بچه ماهی ها در 221 منبع آبی و استخرهای پرورشی رهاسازی می شود که حفظ و بازسازی ذخایر منابع آبی از اهداف رها سازی بچه ماهیان است.

مسئول مرکز بازسازی و ذخایر ژنتیکی شهید کاظمی پلدشت افزود: 6هزار و 200 تن از انواع ماهی از این مرکز صید و به بازار سراسر کشور عرضه می شود.

به گفته وی سالانه انواع آبزیان تولیدی در کنار تامین نیاز داخل کشور به کشورهای همسایه از جمله کشور ترکیه، عراق، جمهوری نخجوان و ارمنستان صادر می شود و پیش بینی می شود امسال صادرات ماهی یک میلیون دلار ارزآوری داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی یک میلیون دلار ارزآوری از صادرات ماهی

پیش بینی یک میلیون دلار ارزآوری از صادرات ماهی