مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 آذر 1397 ساعت 11:202018-11-27سياسي

سوادآموزی اتباع غیرایرانی نیازمند ساماندهی مجدد


با توجه به سکونت جمعیت قابل توجهی از اتباع افغانستان در ایران ازجمله قزوین، لازم است سیاست ها در حوزه آموزش و سوادآموزی به این اتباع بازنگری شده و دوباره ساماندهی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عبدالمحمد زاهدی در دیدار علی باقرزاده معاون وزیر آموزش وپرورش و رییس سازمان نهضت سوادآموزی کشور با وی اظهار کرد: تحصیل و آموزش، یک حق انسانی فارغ از مسئله نژاد و ملیت است و باید با پیش بینی تمهیدات لازم زمینه تحصیل دانش آموزان و سواد آموزان افغانستانی نیز همچون ایرانیان فراهم شود.

وی اضافه کرد: اما باید با تشکیل نشستی مشترک بین وزارت امور خارجه، آموزش وپرورش و با حضور استانداران استان های با تعداد بالای اتباع، موضوع ساماندهی دانش آموزان غیرایرانی بهتر مدیریت شود.

استاندار قزوین ادامه داد: برنامه ریزی ها باید به گونه ای باشد که در کنار مسائل آموزشی، مسائل اجتماعی، فرهنگی و بهداشتی این اتباع نیز موردتوجه قرار گیرد.

زاهدی در پایان با تأکید بر لزوم تقویت سیاست ها و برنامه های سوادآموزی، عنوان کرد: این آموزش ها باید به صورتی منسجم تر و کاربردی تر ارائه شود در غیراین صورت پس از مدتی سواد آموزان در صورت کاربردی نبودن، احساس نیاز به آموزش های قبلی را از دست می دهند و به بی سوادی برگشت می کنند و این سیاست ها شکست خواهند خورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوادآموزی اتباع غیرایرانی نیازمند ساماندهی مجدد

سوادآموزی اتباع غیرایرانی نیازمند ساماندهی مجدد