مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 آذر 1397 ساعت 13:052018-11-27بين الملل

افشای هدف سفر رییس جمهوری چاد به تل آویو و چشم طمع اسراییل به منابع نفتی لیبی


یک سایت عبری زبان هدف دیگر رییس جمهوری چاد از سفر به اراضی اشغالی پس از 44 سال و تقویت روابط خود با رژیم صهیونیستی را فاش کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سایت عبری زبان دبکا در گزارشی به مسائل پوشیده سفر اخیر ادریس دبی، رییس جمهوری چاد به اراضی اشغالی و تقویت روابط خود با رژیم صهیونیستی پرداخت.

دبکا در این باره نوشت: رییس جمهوری چاد در تلاش است تا به واسطه تقویت روابط کشورش با اسراییل به مشارکت تل آویو در جنگ علیه دو گروه تروریستی القاعده و داعش در سراسر قاره آفریقا دست یابد و آن را به تلاش های آمریکا و فرانسه در این منطقه ملحق کند.

این سایت ادامه داد: ارتش 250 هزار نفری چاد مشغول جنگ در سه جبهه در نزدیکی مرزهای جنوبی لیبی به ویژه منطقه سرشار از منابع نفتی است، جایی که خط لوله انتقال این منابع به بنادر صادراتی در سواحل دریای مدیترانه از آنجا عبور می کند.

این درحالی است که یگان های ارتش لیبی در حال مبارزه با شورشیان و مزدوران چادی هستند که در مناطق جنوب لیبی فعالیت می کنند و رییس جمهوری چاد نیز پیشتر به وجود نیروهای مخالف نظامش در داخل اراضی لیبی اشاره کرده بود.

جبهه دومی که روی ارتش چاد باز است؛ نیروهای مشترک چند تابعیتی است که با گروه بوکوحرام می جنگند، نیروهایی که قوام آن به نیروهای چاد، نیجریه، آفریقای مرکزی و دیگر طرف ها استوار ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افشای هدف سفر رییس جمهوری چاد به تل آویو و چشم طمع اسراییل به منابع نفتی لیبی

افشای هدف سفر رییس جمهوری چاد به تل آویو و چشم طمع اسراییل به منابع نفتی لیبی