مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 آذر 1397 ساعت 02:302018-11-27اجتماعي

چشمه ای که برایش هر سال آش می پزند


انارستان، آبادی زیبا و تاریخی در نزدیکی شهر عقدا در اردکان یزد است که زمانی به واسطه اقامت کاروانیان در کاروانسرای آن شهره بوده و الان به واسطه انارهای خوش مزه و چشمه ی جوشانش نزد اهالی منطقه و گردشگران محبوبیت دارد.

- عکس خبر تزیینی است انارستان، آبادی زیبا و تاریخی در نزدیکی شهر عقدا در اردکان یزد است که زمانی به واسطه اقامت کاروانیان در کاروانسرای آن شهره بوده و الان به واسطه انارهای خوش مزه و چشمه ی جوشانش نزد اهالی منطقه و گردشگران محبوبیت دارد.

شهر تاریخی عقدا از توابع شهرستان اردکان علاوه بر بناهای دیدنی و کهن، دارای جاذبه های طبیعی چشم نوازی مانند انارستان که در گویش محلی نارستان خوانده می شود است؛ آبادی ای بازمانده از دوران قاجار که چشمه ی جوشانِ آن و انارهای خوشمزه اش، حتی برای لحظه ای هم می تواند دل هر رهگذری را به این زیبایی ها گره زند.

نادر پیری اردکانی، از پژهشگران و تاریخ نویسان اردکانی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا می گوید: این روستا که وسعتی حدود دو کیلومتر مربع دارد، در فاصله 18 کیلومتری شهر عقدا و 50 کیلومتری مرکز شهرستان اردکان واقع شده است.

روستا اگر چه دارای واحدهای مسکونی است ولی غالباً خالی از سکنه هستند و تنها در برخی ایام و ماه های سال مانند روزهای تعطیل و مناسبت های ملی مذهبی، قریب 18 خانوار با جم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چشمه ای که برایش هر سال آش می پزند

چشمه ای که برایش هر سال آش می پزند