مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 آذر 1397 ساعت 16:502018-11-28فرهنگي

سیستم آموزش و پرورش ایران فرسوده است


فرهاد حسن زاده با بیان گله هایی از وضعیت ادبیات خصوصا ادبیات کودک و نوجوان، سیستم آموزش و پرورش ایران را فرسوده توصیف کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این نویسنده ادبیات کودک و نوجوان همزمان با برپایی هفدهمین نمایشگاه کتاب فارس در نشستی با عنوان یار مهربان کودکان از خاطرات چاپ اولین کتابش در شیراز و بازاری بودن این کتاب و پیشینه ادبیات کودک و جایگاه کنونی اش سخن گفت و تاکید کرد که سیستم آموزش و پرورش در ایران کودکان را با رقابت های بیهوده فرسوده کرده و به آنان درس زندگی نمی دهد.

او با بیان اینکه ادبیات کودک ژانری است که در ایران عمر درازی ندارد و حتی از ادبیات بزرگسال کم سن و سال تر است، گفت: ادبیات کودک در واقع از دهه 30 و 40 با ظهور افرادی همچون باغچه بان و آثار او شکل گرفت، نقطه عطف ادبیات کودک در ایران با تأسیس شورای کتاب کودک در سال 1341 و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در 1344 بود.

نویسنده کوتی کوتی و رمان نوجوان هستی ادامه داد: در آن زمان در واقع نویسنده تخصصی کتاب کودک وجود نداشت و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نویسندگان ادبیات بزرگسال سفارش تولید کتاب کودک داد و این آغاز تحولی بزرگ در ادبیات کودک ایران به شمار می رود و آثار خوبی در این حوزه خلق شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیستم آموزش و پرورش ایران فرسوده است

سیستم آموزش و پرورش ایران فرسوده است