مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 آذر 1397 ساعت 17:312018-11-28اقتصادي

کمک 2 میلیارد دلاری؛ پاداش بن سلمان به تونس در ازای سکوت در قضیه خاشقچی


ولی عهد سعودی در راستای سفر به تونس و در حالی که در کانون هجمه ها قرار دارد، دو میلیارد دلار به این کشور کمک مالی کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک نشریه فرانسوی در خبری از کمک نقدی و نفتی عربستان به تونس در جریان سفر محمد بن سلمان به تونس خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازنشریه ژون آفریک بن سلمان در این سفر متعهد شد تا وام دو میلیارد دلاری به تونس اعطا کند و همچنین مقادیری نفت به ارزش 400 میلیون دلار با احتساب تخفیف به این کشور بفروشد.

طبق این گزارش، دولت تونس به این کمک اقتصادی نیاز مبرم دارد تا کشور را از بحران اقتصادی برهاند و از این رو دستگاه دیپلماسی تونس تلاش بسیاری برای رعایت پروتکل های دیپلماتیک و اجتناب از عصبی شدن بن سلمان به کار برد.

همچنین مسئولان تونسی از بیان مسائل اختلاف برانگیز از جمله قتل خاشقچی و مسأله تحویل زین العابدین بن علی که از زمان انقلاب تونس در 14 ژوئن 2011 به عربستان فرار کرده اجتناب کردند.

دادگاه تونس در سال 2012 درخواست تحویل بن علیه به مقامات تونسی را از عربستان کرده بود اما ریاض تا کنون هیچ توجه ای به این درخواست نکرده است.

ولی عهد سعودی شب گذشته (سه شنبه) در سایه اعتراضات گسترده مردم تونس، وارد این کشور شد و پس از سپری شدن سه شاعت و بدون برگزاری کنفرانس خبری، تونس را ترک کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمک 2 میلیارد دلاری؛ پاداش بن سلمان به تونس در ازای سکوت در قضیه خاشقچی

کمک 2 میلیارد دلاری؛ پاداش بن سلمان به تونس در ازای سکوت در قضیه خاشقچی