مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 آذر 1397 ساعت 16:502018-11-29بين الملل

زندگی 10 درصد افغانستانی ها در ایران


مدیرکل اتباع استاندری کرمان به جمعیت 30 میلیون نفری کشور افغانستان اشاره کرد و افزود: حدود 3 میلیون تبعه افغانی معادل 10درصد جمعیت کشور افغانستان در ایران هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حمید شمس الدینی امروز در آیین افتتاحیه کارگاه آموزشی پناهندگان که با حضور کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در ایران و جمعی از مقامات قضایی استان کرمان اظهار کرد: مهمترین بخشی که در حوزه اتباع ضرورت دارد و نیاز داریم که تببین گردد این است که نگاه تهدیدی به اتباع بیگانه به نگاه فرصتی تغییر یابد.

وی گفت: در حال حاضر استان کرمان به عنوان اولین استان و اولین خاکریز حضور پناهندگان از مرزهای شرقی به ویژه کشور افغانستان محسوب می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه قریب به 300 هزار نفر از پناهندگان افغان در استان کرمان حضور دارند، بیان کرد: طبق آمارها معادل 10درصد جمعیت استان کرمان را تبعه افغانستانی تشکیل می دهند.

شمس الدینی اعلام کرد: طی ده سال گذشته قریب به هفتصد هزار نفر از اتباع غیرمجاز از استان کرمان طرد شده اند اما کماکان جمعیت ثابتی از پناهندگان و مهاجرین در استان داشته ایم.

معاون رییس کل دادگستری استان کرمان نیز گفت: در کنار آحاد جامعه، پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران حق دارند برای رفع مشکلات و مخاصماتشان برای تظلم خواهی به دستگاه ق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زندگی 10 درصد افغانستانی ها در ایران

زندگی 10 درصد افغانستانی ها در ایران