مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 آذر 1397 ساعت 08:412018-12-03سياسي

فارس گزارش می دهد/ تنها وارث شهردار تهران با خانه خود چه کرد؟+ عکس


بالاتر از میدان حسن آباد خانه تنها وارث شهردار تهران قرار گرفته که مساحتی بیش از 2 هزار متر مربع دارد.

- خبرگزاری فارس - سعیده اسدیان: بالاتر از میدان حسن آباد در خیابان امام خمینی خانه ای قدیمی جای گرفته که روزگاری محمدتقی خان ملقب به احتساب المُلک که یکی از رجال دوره قاجار بوده، در آن زندگی می کرده و پس از آن پسرش محسن به زندگی در این خانه تاریخی و اصیل ادامه داده است.

با توجه به اینکه محمدتقی خان در اواخر دوره ناصرالدین شاه شهردار تهران بوده، ملقب به احتساب المُلک می شود و پس از آن در دوره مظفرالدین شاه وزیرمختار ایران در سوییس و در دوره احمدشاه وزیر تشریفات می شود.

احتساب الملک 120 سال پیش این خانه را بنا می کند و حاصل ازدواج او با شرف الملک دو فرزند پسر به نام های حسن و محسن بوده است، حسن مقدم بیشتر به دلیل نمایشنامه نویسی و نقدهای ادبی اش در مجلات اروپایی شهرت داشته و نمایشنامه جعفرخان از فرنگ برگشته یکی از نمایشنامه های معروفی بوده که در ایران به صورت حرفه ای به اجرا درمی آید.

محسن مقدم تنها وارث احتساب المُلک حسن مقدم مدتی در سفارت ایران در استانبول فعالیت می کند و بعد از مدتی مبتلا به سل می شود و در سال 1304 هجری شمسی قبل از پدرش در سوییس فوت می کندو همانجا هم به خاک سپرده می شود، به این ترتیب محسن مقدم تنها وارث پدر می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس گزارش می دهد/ تنها وارث شهردار تهران با خانه خود چه کرد؟+ عکس

فارس گزارش می دهد/ تنها وارث شهردار تهران با خانه خود چه کرد؟+ عکس