مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 آذر 1397 ساعت 12:402018-12-03فرهنگي

کتابی درباره نقاشی خط متشر شد


کتاب «از سرگشتگی نقاشیخط تا گویشی بنام خطاشیک» نوشته اسماعیل رضایی با موضوع تفسیر، توضیح و توصیف در حوزه نقاشی خط منتشر شد.

- کتاب از سرگشتگی نقاشیخط تا گویشی بنام خطاشیک نوشته اسماعیل رضایی با موضوع تفسیر، توضیح و توصیف در حوزه نقاشی خط منتشر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به گفته نویسنده، این حاصل تالیف ها و تجربه های عملی و نظری 30 ساله او در حوزه خطاشیک (نقاشی خط) است که در 204 صفحه به رشته تحریر درآمده و توسط نشر سهراب منتشر شده است.

او همچنین اظهار کرد: برداشت معنای اولیه در میان عموم هنرمندان ایران این است که این هنر از ترکیب دو فرایند نقاشی و خط تشکیل شده که آن را نقاشی خط نامیده اند، اما به سبب اصالت و فلسفه پیدایش خط و نقاشی خط، تعریف مکتب خطاشیک (نقاشی خط) تاکنون مغفول مانده است.

اسماعیل رضایی ریشه مکتب خطاشیک (نقاشی خط) را در انتزاع و تجرید دانست و گفت: بر این اساس تعریف خط و خطاشیک (نقاشی خط) بسیار پیچیده می نماید.

بیان تصویری، پتانسیل و انرژی حروف الفبا در دوره های هنری گذشته ایران و در اغلب فرهنگ ها مدنظر هنرمندان و هنردوستان خط بوده و در هر دوره بنا به اقتضای زمان و هدف هنرمندان دستخوش تغییر بوده است.

او در ادامه افزود: در قرن اخیر در ایران استفاده حروف در آثار با ماهیت جدیدی به نام نقاشی خط شکل گرفته که هرکدام در راستای اهدا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتابی درباره نقاشی خط متشر شد

کتابی درباره نقاشی خط متشر شد