مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 آذر 1397 ساعت 13:352018-12-04پزشكي

طبابت عطاران؛ بزرگترین چالش طب سنتی


وقتی نام گیاهان دارویی به گوشت می رسد یاد دمنوش های خانگی می افتی و وقتی وارد عطاری می شوی عطر انواع گیاهان طبیعی، عطری و دارویی تو را از سرمست می کند اما اینکه بدانی گیاهان موجود در آنجا به چه کار می آیند یا باید مطالعات زیادی در این زمینه داشته باشی یا از فردی آگاهی جویا شوی.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، متأسفانه این روزها افرادی را می بینی که اقدام به تهیه گیاهان دارویی بدون اطلاع از خواص آن می کنند و ممکن است به نتایج خوبی دست پیدا نکنند و حتی سلامتی‎ شان را به خطر بیندازد.

در اینجا برخی عطاری ها هم بدون آگاهی به حوزه تجویز و طبابت قدم گذاشته و جاذب افراد زیادی به سمت گیاهان دارویی شده اند اما به گفته مسئولان این حوزه، عطاری ها مجاز به ورود به حوزه درمان نیستند و فقط افراد دارای مجوز طبابت می توانند داروی گیاهی تجویز کنند.

علت وجود تفاوت نام در طب سنتی مدیر دفتر طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی همدان در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه طب سنتی یا طب ایرانی یک مکتب طبی است، بیان کرد: مکتب طبی که خود تمام جوانب طب از قبیل پیشگیری، بهداشت و قسمت های مختلف پزشکی را دارد، از اصول و مبانی، شناخت بیماری ها، علائم و نشانه های بیماری، دلایل بیماری و روش های مختلف درمانی برخوردار بوده، بنابراین یک مکتب طبی کامل از همه وجوه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طبابت عطاران؛ بزرگترین چالش طب سنتی

طبابت عطاران؛ بزرگترین چالش طب سنتی