مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 آذر 1397 ساعت 13:562018-12-07بين الملل

تاکید رییس جمهور هند بر گسترش مناسبات تجاری و اقتصادی با ایران


رییس جمهور هند در مراسم دریافت استوارنامه سفیر جدید ایران در این کشور بر گسترش روابط با ایران در همه زمینه ها به ویژه در حوزه های تجاری و اقتصادی تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزار فارس، علی چگنی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در هند، صبح امروز (جمعه) استوارنامه خود را تقدیم رییس جمهور این کشور کرد.

رام نات کوویند رییس جمهور هند در جریان مراسم رسمی تسلیم استوارنامه سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو ضمن ابراز خرسندی از روابط دوستانه و تاریخی هند و جمهوری اسلامی ایران و تاکید بر لزوم گسترش این روابط به بیش از 13 میلیارد دلار فعلی، حمله تروریستی اخیر در چابهار که به کشته و زخمی شدن تعدادی از هموطنان مان انجامید را شدیدا محکوم و با ملت و دولت ایران ابراز همدردی کرد.

کوویند در این دیدار سفر بهمن ماه سال گذشته حسن روحانی به دهلی نو را به عنوان فصل جدیدی در روابط دو کشور خواند و خاطرنشان کرد: رویکرد ما در قبال ایران بر حفظ و توسعه روابط استوار بوده و می بایست از فرصتها برای این منظور استفاده کامل کنیم.

وی همچنین همکاری در حوزه حمل و نقل بویژه مشارکت هند در توسعه بندر چابهار را نیز به عنوان نشانه ای از همکاریهای خوبی دو کشور قلمداد کرده و واگذاری مدیریت این بندر به شرکت هندی در پایان ماه جاری را خبری خوب ارزیابی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید رییس جمهور هند بر گسترش مناسبات تجاری و اقتصادی با ایران

تاکید رییس جمهور هند بر گسترش مناسبات تجاری و اقتصادی با ایران