مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 آذر 1397 ساعت 00:252018-12-07فرهنگي

روایت سوری ها؛ 24سال پس از «بازمانده»


سلمی المصری بازیگر نقش «خاله صفیه» در فیلم سینمایی «بازمانده» به کارگردانی سیف الله داد درباره زمان اکران این فیلم در سوریه گفت: با وجود اینکه 24 سال از ساخت این اثر می گذرد، - سلمی المصری بازیگر نقش خاله صفیه در فیلم سینمایی بازمانده به کارگردانی سیف الله داد درباره زمان اکران این فیلم در سوریه گفت: با وجود اینکه 24 سال از ساخت این اثر می گذرد، هر ساله در یوم الارض این اثر در شبکه های تلویزیونی عربی نمایش داده می شود، در زمان اکران آن در سوریه، آنقدر استقبال خوب بود که مردم روی پله های سالن هم می نشستند تا فیلم را ببینند.

فیلم سینمایی بازمانده یکی از مهمترین و ماندگارترین آثاری است که در حوزه مقاومت و نزاع اعراب و اسراییل توسط یک کارگردان ایرانی ساخته شده است.

تمام بازیگران این اثر که در سال 1373 در کشور سوریه ساخته شد، عرب زبان هستند و عمدتا اهل کشور سوریه.

سیف الله داد فیلمنامه بازمانده را بر اساس داستانی از غسان کنفانی نویسنده فلسطینی به نام بازگشت به حیفا نوشت که موضوع آن به تشکیل کشور اسراییل و حکومت آن بر شهر حیفا بازمی گردد.

سیف الله داد در طول دوران حیاتش فیلم های کمی ساخت اما با ساخت فیلم بازمانده به یکی از چهره های مهم در عرصه بین المللی مخصوصا برای خلق آثاری درباره مردم فلسطینی تبدیل شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت سوری ها؛ 24سال پس از «بازمانده»

روایت سوری ها؛ 24سال پس از «بازمانده»