مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 آذر 1397 ساعت 10:352018-12-08اجتماعي

گورخرهای آسیایی در مرحله جدید انتقال به سمنان ترسیدند؟


مشاور عالی رییس سازمان محیط زیست کشور از انتقال 4 رأس گورخر آسیایی جدید به پارک ملی کویر در شهرستان گرمسار در استان سمنان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا، سعید نمکی در بازدید از سایت گورخر آسیایی در پارک ملی کویر در جمع خبرنگاران گفت: مرحله اول انتقال گورخر ها از پارک توران به پارک ملی کویر، متأسفانه بدون هماهنگی با سازمان انجام شد و کار کارشناسی دقیقی انجام نشد و از روش هایی استفاده شد که گرچه این روش ها در دنیا نسبتاً معمولی است ولی درست و کارشناسی انجام نشد.

وی افزود: مرحله دوم که انتقال 4 رأس از استان یزد به پارک ملی کویر بود، بسیار خوب هدایت شد، و در این مرحله، 4 رأس از گور خرهای آسیایی از استان یزد به پارک ملی کویر در استان سمنان منتقل شدند، در این روش از یک مدل بومی برای انتقال استفاده شد، اعتقاد ما بر این است که توان و تجربه ی بدنه کارشناسی قدیم محیط زیست به عنوان بزرگترین سرمایه می تواند به کار بیاید، در این روش، انتقال گورخرها با روش زنده گیری بدون استرس انجام شد.

مشاور عالی رییس سازمان محیط زیست کشور ادامه داد: این روش با زنده گیری سنتی که با کمند و تعقیب کلی استرس به حیوان وارد می شود و روش مدرن که از بیهوشی برای گرفتن حیوان استفاده می شد تفاوت داشت، داروهای بیهوشی دارای عوارض زیادی از جمله عوارض کبدی، کلیه حاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گورخرهای آسیایی در مرحله جدید انتقال به سمنان ترسیدند؟

گورخرهای آسیایی در مرحله جدید انتقال به سمنان ترسیدند؟