مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 آذر 1397 ساعت 12:452018-12-08سياسي

اولین استعفای رییس کلی در تاریخ نظام پزشکی و چند ابهام


رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور، به دلیل بازنشستگی و اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان استعفا داد؛ اولین استعفای رییس کل در تاریخ تشکیل این سازمان که البته به دلیل برخی خلاء های قانونی، - ایرج فاضل- رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور، به دلیل بازنشستگی و اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان استعفا داد؛ اولین استعفای رییس کل در تاریخ تشکیل این سازمان که البته به دلیل برخی خلاء های قانونی، با ابهاماتی روبروست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر ایرج فاضل که پس از شرکت در هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی و انتخابش به عنوان رییس کل، 11 شهریور ماه 96 حکمش از سوی رییس جمهور امضا شد، امروز و پس از حدود 15 ماه فعالیت در این سمت، در نامه ای خطاب به رییس شورای عالی این سازمان از سمت خود استعفا داد.

تکلیف سرپرستی و یا تعیین رییس کل جدید نظام پزشکی در صورت استعفای رییس فعلی، از جمله موارد نامشخص در قانون تشکیل سازمان نظام پزشکی است و بر اساس این قانون، تکلیفی در این مورد تعیین نشده است.

تنها در تبصره دو ماده 9 قانون سازمان نظام پزشکی آمده است در صورتی که دوسوم اعضای شورای عالی، به رییس کل، رأی عدم اعتماد دهند، وی عزل شده و مجمع عمومی فوق العاده جهت انتخاب رییس کل جدید تشکیل می شود و در این فاصله رییس شورای عالی نظام پزشکی سرپرستی این سازمان را عهده دار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین استعفای رییس کلی در تاریخ نظام پزشکی و چند ابهام

اولین استعفای رییس کلی در تاریخ نظام پزشکی و چند ابهام