مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 آذر 1397 ساعت 11:002018-12-10پزشكي

مصرف برخی کالای قاچاق باعث ابتلا به سرطان می شود


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کالاهای قاچاق سلامت مردم را به خطر می اندازد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا، دکتر امام بخش قائدی در جمع خبرنگاران افزود: نباید کالاهای قاچاق را بدون در نظر گرفتن اصالت کالا مورد استفاده قرار داد، چرا که باعث بروز بیماری های لاعلاج در انسان ‍ ها می شوند.

وی اظهار کرد: نزدیکی به بنادر و وجود سودجویان باعث عرضه این کالاها به صورت قاچاق در بازار استان شده است که مصرف برخی کالاهای قاچاق آرایشی و بهداشتی یا خوراکی، افراد را به سرطان و بیماری های خاص مبتلا می کند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با هدف پیشگیری از مصرف این کالاها برچسب اصالت کالا با کد 16رقمی پس از تایید وزارت بهداشت ضمیمه این کالاها می شود .

دکتر قائدی تصریح کرد: با ارائه این کد به سامانه پیامکی 20008822 تلفن گویای 02116185 می توان به صورت فوری از اصالت این کالاها آگاه شد .

همچنین حسین بهمنی، دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به میزان کالاهای مکشوفه قاچاق گفت: با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و اداره صنعت و معدن کار شناسایی کالاهای قاچاق سلامت محور، شامل انواع خوراکی، آشامیدنی و همچنین آرایشی بهداشتی و کمک پزشکی شناسایی و جمع آوری می شود .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف برخی کالای قاچاق باعث ابتلا به سرطان می شود

مصرف برخی کالای قاچاق باعث ابتلا به سرطان می شود