مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 آذر 1397 ساعت 04:302018-12-11سياسي

چند نفر خارجی برای درمان به ایران آمده اند؟


پیش بینی شده ایران تنها از «گردشگری سلامت» 7 میلیاد دلار درآمد می تواند به دست آورد؛ بخشی که بیشترین سودش گویا تا به حال نصیب دلال ها شده است.

- پیش بینی شده ایران تنها از گردشگری سلامت 7 میلیاد دلار درآمد می تواند به دست آورد؛ بخشی که بیشترین سودش گویا تا به حال نصیب دلال ها شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، درحال حاضر آماری از گردشگران یا اتباع خارجی که به انگیزه درمان به ایران سفر می کنند، در دست نیست.

حتی درآمدی که از این راه عاید کشور شده هم معلوم نیست.

آخرین آمار به سال 95 مربوط می شود که شورای راهبری گردشگری سلامت یک سال بعد آن را اعلام کرد.

محمدعلی فیاضی، دبیر وقت این شورا گفته بود: با ثبت سفر و درمان 150 هزار بیمار خارجی در سامانه وزارت بهداشت، سال 95 حدود 500 میلیون دلار درآمد از این محل برای کشور حاصل شده است که نیم درصد از سهم جهان می شود.

هرچند که این مقام مسؤول ارقام را بیشتر از این دانسته و در توضیح این ادعا اظهار کرده بود: خیلی ها برای جراحی پلاستیک و درمان های پزشکی دیگر به ایران سفر می کنند اما اطلاعات شان در سامانه وزارت بهداشت ثبت نمی شود.

از طرفی پزشکان و بیمارستان هایی هم هستند که بیماران خارجی را بدون ثبت و اعلام اطلاعات آنها عمل می کنند، برای همین ما تخمین می زنیم سهم واقعیِ ایران از گردشگری سلامت، دست کم یک میلیارد دل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند نفر خارجی برای درمان به ایران آمده اند؟

چند نفر خارجی برای درمان به ایران آمده اند؟