مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 آذر 1397 ساعت 10:152018-12-12بين الملل

نگرانی قاهره از سرایت اعتراضات فرانسه به مصر/ سیسی از جلیقه ی زرد وحشت دارد


مقامات مصر به دلیل نگرانی از وقوع اعتراضاتی مانند اعتراضات جلیقه زردهای فرانسه، فروش جلیقه به افراد عادی را منع و یک وکیل مدافع که تصویرش با پوشش جلیقه زرد منتشر شده را بازداشت کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ماهینور، یکی از فعالان حقوق بشری مصر می گوید، دادستانی کل دستور داده، محمد رمضان، یک فعال حقوقی در این کشور و ساکن شهر اسکندریه 15 روز برای انجام تحقیقات بازداشت شود.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که تصویری از او با پوشش جلیقه زرد مشابه جلیقه زرد رنگی که معترضان فرانسه می پوشند، منتشر شد.

فروشندگان تجهیزات امنیت صنعتی در قاهره هم گفته اند، مقامات آنها را از فروش جلیقه های زرد به مردم عادی منع کرده اند و آنها تنها می توانند به شرکت ها جلیقه بفروشند، زیرا می ترسند با نزدیک شدن سالروز انقلاب مصر در 25 ژانویه 2011 مصری ها از این جلیقه ها به تقلید از اعتراضات فرانسه استفاده کنند.

از زمان انتخاب عبدالفتاح سیسی به عنوان رییس جمهور مصر برای نخستین بار در سال 2014، این کشور شاهد سرکوب مخالفان سیاسی و فعالان حقوق بشری است که حقوق دانان این اقدام را در مصر شدیدترین در نوع خود از چند دهه گذشته می دانند و مقامات تاکنون هزاران مخالف، چهره رادیکال و فعالان حقوق بشری را بدون تفاوت قائل شدن دستگیر کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی قاهره از سرایت اعتراضات فرانسه به مصر/ سیسی از جلیقه ی زرد وحشت دارد

نگرانی قاهره از سرایت اعتراضات فرانسه به مصر/ سیسی از جلیقه ی زرد وحشت دارد