مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 آذر 1397 ساعت 10:552018-12-13پزشكي

تلاش کنیم تا سال 2030 هیچ گرسنه ای در کشور نباشد


مدیرکل فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: چالش آینده دنیا بحث غذا و تغذیه است؛ لذا تلاش مان باید این باشد که براساس اهداف سال 2030 هیچ گرسنه ای در کشور نباشد و اگر استانی می تواند دو برابر جمعیت خود غذا تولید کند، - باید ارج نهاده شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حمیدرضا مفید در مراسم بزرگداشت روز جهانی غذا در شیراز با تشریح تعاریف سازمان بهداشت جهانی از تامین غذا طی سالیان اخیر، ادامه داد: معنای نبود گرسنه یعنی دسترسی آحاد جامعه به غذای سالم و کافی است؛ پس کفایت غذا و سیر شدن شکم مردم کفایت نمی کند.

مفید اضافه کرد: بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی به ازای هر 10 نفر یک نفر به بیماری های ناشی از غذا مبتلا می شود؛ 10 درصد از مردم دنیا به طور متوسط بیماری های ناشی از غذا را تجربه می کنند.

وی ادامه داد: می توان گفت سالانه 600 میلیون نفر در دنیا به بیماری های ناشی از غذا مبتلا می شوند و بین 560 تا 570 هزار نفر از آنها جان خود را از دست می دهند و از این میان حدود 125 هزار نفر از آنها زیر پنج سال سن دارند.

مفید با تاکید بر انکه تنها سیری شکمی لازم نیست و سیری سلولی باید وجود داشته باشد، گفت: درصد قابل توجهی از جامعه دچار چاقی است، اما در همین حال بیش از 30 درصد افراد دچار کم خونی و بیش از 70 درصد افراد دچار کمبود ویتامین D هستند؛ در میان این افر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش کنیم تا سال 2030 هیچ گرسنه ای در کشور نباشد

تلاش کنیم تا سال 2030 هیچ گرسنه ای در کشور نباشد