مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 آذر 1397 ساعت 14:202018-12-15پزشكي

21 نوع بیماری هدیه سبزی های آبیاری شده با فاضلاب


​کارشناس بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان خرم دره گفت: 21 نوع بیماری از طریق سبزی آلوده ای که از طریق فاضلاب آبیاری شده است، می تواند انتشار یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تولید فاضلاب های شهری در سال های اخیر رشد بی سابقه ای داشته است و چنانچه این حجم قابل توجه فاضلاب به صورت اصولی تصفیه و دفع نشود، صدمات جبران ناپذیری به محیط زیست وارد می کند.

طی سالیان اخیر از گوشه کنار کشور خبرهایی از آبیاری مزارع به ویژه سبزیجات با آب فاضلاب توسط برخی از کشاورزان سودجو به گوش می رسد که این امر نه تنها سلامت مردم را به دلیل تولید محصولات آلوده تهدید می کند، بلکه کیفیت خاک را نیز تحت تاثیر منفی قرار می دهد.

بررسی ها نشان می دهد که یکی از راه های انتقال بیماری ها، از طریق مصرف مواد غذایی و محصولات کشاورزی است که با استفاده از آب های آلوده و فاضلاب، تهیه شده اند.

به طوری که شایع ترین بیماری ناشی از مصرف سبزیجات و صیفی جات آبیاری شده با فاضلاب، اسهال و استفراغ و تب روده است.

یکی از دلایل ورود فاضلاب به زمین های کشاورزی و خاک علاوه بر طمع کشاورزان، عدم اجرای طرح های سیستم فاضلاب و یا نیمه تمام بودن آن ها است که سبب می شود شیرآبه زباله ها در زمین های مردم نفوذ کند و محصولات را تحت تاثیر این آلودگی ها قرار دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

21 نوع بیماری هدیه سبزی های آبیاری شده با فاضلاب

21 نوع بیماری هدیه سبزی های آبیاری شده با فاضلاب