مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 آذر 1397 ساعت 11:152018-12-18پزشكي

سرطان زا بودن نگهدارنده شیمیایی در سوسیس و کالباس


رییس کارگروه صنایع غذایی اتاق فکر توسعه مازندران گفت:نگهدارنده های شیمیایی در سوسیس و کالباس عاملی برای بروز سرطان است اما اگر میزان استاندارد آن رعایت شود منعی ندارد.

- رییس کارگروه صنایع غذایی اتاق فکر توسعه مازندران مطرح کرد؛ سرطان زا بودن نگهدارنده شیمیایی در سوسیس و کالباس رییس کارگروه صنایع غذایی اتاق فکر توسعه مازندران گفت:نگهدارنده های شیمیایی در سوسیس و کالباس عاملی برای بروز سرطان است اما اگر میزان استاندارد آن رعایت شود منعی ندارد.

رضا اسماعیل زاده کناری در گفت وگو با خبرنگار ایسنا درباره مهم ترین چالش های فرآورده های گوشتی همچون سوسیس و کالباس اظهار کرد: وجود نگهدارنده های شیمیایی مثل نیتریت و نیترات و استفاده از ضایعات در برخی فرآورده های گوشتی از مشکلات سوسیس و کالباس بوده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر با نظارت دامپزشکی و هیات نظارت بر مواد غذایی جلوی استفاده از خمیر مرغ در سوسیس و کالباس گرفته شده است، تصریح کرد: در گذشته برخی از کارخانه ها از امعا و احشا مرغ در این فرآورده های گوشتی استفاده می کردند اما اکنون با منع استفاده از ضایعات، از قسمت های اصلی مرغ، خمیری تهیه و در سوسیس و کالباس استفاده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرطان زا بودن نگهدارنده شیمیایی در سوسیس و کالباس

سرطان زا بودن نگهدارنده شیمیایی در سوسیس و کالباس