مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 آذر 1397 ساعت 10:302018-12-19پزشكي

توصیه‎های تغدیه ای طب سنتی و مدرن در شب یلدا


شب یلدا یا شب چله، آخرین شب پاییز و شب اول زمستان و طولانی ترین شب سال است.

ایرانیان با باور این که فردای شب یلدا با دمیدن خورشید، روزها بلندتر شده و تابش نور ایزدی فزونی می یابد، - آخر پاییز و اول زمستان را شب زایش مهر می خواندند و برای آن جشن بزرگی برپا می کردند.

شب یلدا خوراکی‎ها و تنقلات خاصی داشت که امروزه با بسیاری از خوراکی‎های مصنوعی جایگزین شده‎اند، استفاده از تنقلات مصنوعی و زیاده روی در مصرف غذا، میوه و شیرینی جات در این شب به یاد ماندنی، ممکن است سلامتی افراد را به خطر بیندازد، طولانی‎ترین شب سال را با توصیه‎های تغدیه ای طب سنتی و مدرن، سالم سپری کنید.

دکتر فریبا رشدی ، متخصص طب سنتی در گفت وگو با ایسنا، با بیان این که در علم طب سنتی برای هر فصلی از سال و هر سنی، مزاج خاصی تعیین شده است، می‎گوید: مزاج فصل زمستان، سرد و تر بوده و از این رو بروز عارضه هایی مثل زکام و سرفه را سبب می‎شود، خوردن غذهای سرد و تر در این فصل، مضر بوده و گرم نگه داشتن مزاج بدن در این فصل، مهم است.

وی با اشاره به برخی اصول و آداب غذا خوردن در طب سنتی می افزاید: با توجه به این که خوردن هندوانه یکی از آداب و رسوم شب چله است، نمی توان کسی را از خوردن آن منع کرد، اما باید توجه داشت که طبع هندوانه، سرد و تر بوده و توصیه می‎شود در صورت خوردن هندوان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه‎های تغدیه ای طب سنتی و مدرن در شب یلدا

توصیه‎های تغدیه ای طب سنتی و مدرن در شب یلدا