مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 آذر 1397 ساعت 14:002018-12-20بين الملل

رهبر اپوزیسیون سودان پس از بازگشت به کشور خواستار امضای سند نجات ملی شد


رهبر اپوزیسیون سودان پس از اقامت تقریبا یک ساله در خارج از کشور به سودان بازگشت.

- رهبر اپوزیسیون سودان پس از بازگشت به کشور خواستار امضای سند "نجات ملی" شد رهبر اپوزیسیون سودان پس از اقامت تقریبا یک ساله در خارج از کشور به سودان بازگشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، الصادق المهدی، رهبر اپوزیسیون سودان در جمع حدود 7000 تن از حامیانش در یکی از میدان های شهر ام درمان اظهار کرد: حاکمیت شکست خورده و ما با وخامت شرایط اقتصادی و سقوط ارزش پول کشور مواجه هستیم.

در مقابل حامیان او شعارهایی در مخالفت با جنگ و حمایت از صلح سر داده و تاکید کردند که مردم سودان حاکمیتی جدید را خواستار هستند.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز عربی، الصادق المهدی که رهبری حزب اپوزیسیون الامه را بر عهده دارد، در ادامه به رویکرد خود برای انتقال سیاسی در سودان پرداخت و گفت: معتقدیم راه حل این است که یک یادداشت نجات ملی با امضای همه گروه های سودان و نمایندگان احزاب و جامعه مدنی را خواستار شویم.

المهدی افزود: همه باید در این یادداشت به آتش بس، ارسال کمک های بشردوستانه، تحقق آزادی های عمومی، تشکیل یک دولت انتقالی با ریاستی توافقی که ماموریت آن اصلاح اقتصادی و عدالت انتقالی بوده و نیز برگزاری کنفرانس ملی برای تعیین ویژگی های صلح جامع، تضمین حقوق بشر و حکومت دموکرات پایبند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رهبر اپوزیسیون سودان پس از بازگشت به کشور خواستار امضای سند نجات ملی شد

رهبر اپوزیسیون سودان پس از بازگشت به کشور خواستار امضای سند نجات ملی شد