مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 دی 1397 ساعت 11:552018-12-22بين الملل

واکاوی انگیزه های پشت پرده توییت جنجالی سفارت آمریکا در عربستان


توییتی که حساب کاربری سفارت آمریکا در ریاض درباره تاثیر اعتراضات مسالمت آمیز و قدرت آنها در ایجاد تغییرات منتشر کرد، جنجالی گسترده و واکنش های شدیدی را میان کاربران شبکه های اجتماعی عربستان ایجاد کرد.

- البته بعدا سفارت آمریکا این توییت جنجال خود را حذف کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سفارت آمریکا در ریاض و دو کنسولگری این کشور در جده و ظهران با انتشار توییت هایی به دو زبان عربی و انگلیسی به همراه یک ویدئو نوشت، ببینید اعتراضات مسالمت آمیز چگونه می تواند به تغییرات اجتماعی و سیاسی مثبتی منجر شود.

انتشار این توییت موجب خشم گسترده کاربران عربستانی توییتر شده و آنها این اقدام را به منزله تحریکی علیه عربستان و دعوت به تظاهرات و آشوب افکنی در این کشور و در ادامه دخالتی آشکار در امور داخلی عربستان دانستند.

در ویدئویی که در سایتی وابسته به وزارت خارجه آمریکا منتشر شد، فایده اعتراضات مسالمت آمیز با نتایج فاجعه بار استفاده از خشونت در شرایط استبداد شدید و اعتصاب ها و تحریم ها مقایسه شد.

همچنین در توییت سفارت آمریکا درباره این ویدئو نوشته شده، پژوهش های اخیر نشان می دهند که اعتراضات مسالمت آمیز بدور از خشونت، اثرگذارتر از اعتراضات خشونت آمیز هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکاوی انگیزه های پشت پرده توییت جنجالی سفارت آمریکا در عربستان

واکاوی انگیزه های پشت پرده توییت جنجالی سفارت آمریکا در عربستان