مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 دی 1397 ساعت 13:152018-12-22بين الملل

یک دیپلمات سابق انگلیس: آمریکا از قطعنامه 2231 تخطی کرده است


یک دیپلمات سابق بریتانیا، در تحلیلی استانداردهای دوگانه فرانسه و بریتانیا برای محکوم ساختن برنامه موشکی ایران را مورد انتقاد قرار داده و با تاکید بر عدم پایبندی آمریکا به قطعنامه 2231 سازمان ملل و تخطی از آن، - خواستار محکومیت جمعی آن شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از وبلاگ خبری لوبلاگ، پیتر جنکینز، یکی از دیپلمات های سابق بریتانیا در سازمان ملل و آژانس بین المللی انرژی اتمی در تحلیلی در باره اعتراضات اخیر به مغایرت آزمایش موشک های میان برد توسط ایران با قطعنامه 2231 سازمان ملل نوشت: مشکل بتوان فهمید که چرا جرمی هانت، وزیر امور خارجه بریتانیا در بیانیه ای در پنج دسامبر مدعی شد که آزمایش موشک های میان برد توسط ایران در یکم دسامبر از آنچه در چارچوب دفاع ملی قابل توجیه است پا فراتر می گذارد .

این ادعا به وجود نوعی عرف توافق شده بین المللی اشاره می کند که می تواند برای تعیین این مورد استفاده قرار گیرد که آیا یک سیستم تسلیحاتی به عنوان ابزاری دفاعی قابل توجیه است یا خیر.

اما دیگر نرمی بیش از این وجود ندارد.

دور از تصور نیست که واکنش دولت بریتانیا به این که یکی از اعضای سازمان ملل اظهار نظر کند این که بریتانیا یک بازدارنده هسته ای دارد، از آنچه به عنوان دفاع ملی قابل توجیه است فراتر می رود .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک دیپلمات سابق انگلیس: آمریکا از قطعنامه 2231 تخطی کرده است

یک دیپلمات سابق انگلیس: آمریکا از قطعنامه 2231 تخطی کرده است