مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 دی 1397 ساعت 16:062018-12-24ورزشي

پایان هفدهمین فصل کاوش / کشف 26 تدفین در شهرسوخته سیستان


سرپرست تیم حفاری شهرسوخته سیستان پایان هفدهمین فصل کاوش و کشف 26 تدفین در شهرسوخته سیستان خبر داد.

- سیدمنصور سیدسجادی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: هفدهمین فصل از کاوشهای سالانه شهرسوخته سیستان پس از حدود یک ماه به پایان رسید.

  سرپرست تیم حفاری شهرسوخته سیستان افزود: با توجه به زمان کم، عملیات حفاری محدود بود و با کاوشهای محدود در منطقه و محله های مسکونی شرقی شهر یک سلسله مدارک و اسناد از فازهای قدیمی تر شهرسوخته پیدا شد.

  وی گفت: آنچه تاکنون کشف شده بیشتر مربوط به 4هزار و 800 تا 4 هزار و 200 سال قبل بوده اما در این فاز از حفاری آثاری کشف شد که متعلق دویست سال قبل تر از این سالها هستند.

  سیدسجادی ادامه داد: در این سری از کاوش های سالانه، 26 تدفین کشف شده که بیشتر در لایه های شنی و نمکی و قبرها و اسکلت های از بین رفته یافت شده و امکان مطالعه در آنجا وجود نداشت.

  سرپرست تیم حفاری شهرسوخته سیستان یادآور شد: اشیاء یافت شده شامل شکل های مختلف ظروف سفالی، یک قطعه مشعل مرمری، مهرها و اشیاء کوچک فلزی است.

  وی گفت: قسمت مهم کار مطالعات مواد گیاه باستان شناسی و مطالعات انسان شناسی است و اهمیت این مطالعات به دلیل میان رشته ای بودن آن است که در مورد مباحثی از قبیل مطالعات انسان شناسی جسمانی، گیاه شناسی، مطالعات مربوط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان هفدهمین فصل کاوش / کشف 26 تدفین در شهرسوخته سیستان

پایان هفدهمین فصل کاوش / کشف 26 تدفین در شهرسوخته سیستان