مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 دی 1397 ساعت 15:552018-12-26اقتصادي

مالکیت فکری در ایران قانون ندارد


استارتاپ ها به عنوان شرکت ها یا کسب و کارهای کوچک و نوپایی که می توانند نقش موثری در توسعه اقتصادی کشورمان ایفا کنند، در حالی در کشورمان آغاز بکار کرده اند که مالکیت فکری آنها در سیستم بانکی کشور برای تامین سرمایه های مورد نیازشان هنوز به رسمیت شناخته نشده است.

- حرف از کسب و کارهای نوین که به میان می آید، علاوه بر نخبگان، مخترعان و پژوهشگران، استارتاپ ها نیز حرف های زیادی برای گفتن دارند ولی هر دوی آنها به رغم داشتن ایده های خوب و موثری برای توسعه کشور، هرگاه سخن از سرمایه و حمایت مالی می شود، پا به عقب می گذارند.

معمولاً برخی استارتاپ ها یا ایده پردازان کشورمان نیز موفق می شوند ولی بسیاری از آنها نیز به دلیل نداشتن سرمایه و توان مالی با شکست مواجه می شود و حتی اگر به پیشینه آغاز فعالیت همان دسته ی موفق نیز رجوع کنیم، خواهیم دید که آنها نیز از طریق دریافت تسهیلات غیر مرتبط و بدون در نظر گرفتن نوع ایده یا طرح هایشان تامین سرمایه کرده اند.

در واقع آنجا که سخن از اشتغالزایی و توسعه در کشور حتی در قالب استارتاپ ها نیز می شود، صاحبان ایده نیز باید همانند دیگر افراد برای دریافت سرمایه اولیه فعالیت خود مسیر عادی و طولانی دریافت تسهیلات را سپری کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مالکیت فکری در ایران قانون ندارد

مالکیت فکری در ایران قانون ندارد