مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 دی 1397 ساعت 10:502018-12-28سياسي

انتقاد دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات از تخصیص ارز مبادله ای به توتون و سیگار


دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات گفت: تخصیص ارز مبادله ای به توتون و سیگار و موضوع خروج قهوه خانه ها از اماکن عمومی تاسف بار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر مسجدی در سومین کنگره ملی دخانیات و سلامت در بندرعباس به وضعیت تاسف بار کشیدن قلیان در اماکن عمومی توسط نوجوانان و جوانان و بخصوص زنان و همچنین تخصیص ارز مبادله ای به توتون و سیگار اشاره کرد و چنین مباحثی را غیرقابل توجیه دانست.

وی از نمایندگان مجلس خواست که به استفساریه این موضوع رای مثبت ندهند و به مباحث مطرح مبنی بر تخصیص ارز مبادله ای به توتون و سیگار به صورت جدی توجه کنند.

مسجدی همچنین در این کنگره گفت: مبارزه با استعمال دخانیات باید از مهدکودک ها آغاز شود و این روند را در دانشگاه ها نیز ادامه دهیم.

در واقع آگاهی بخشی در سطوح مختلف آموزشی باید پیاده شود.

بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت مبارزه با دخانیات، توجه به وضعیت مالیات بر دخانیات در ایران نسبت به سایر کشورها در منطقه با توجه به تصویب بودجه سال 98 در روزهای آتی نیز از دیگر مواردی بود که در این کنگره به آن اشاره شد.

همچنین در این کنگره تاکید شد مالیات بر نرخ خرده فروشی سیگار در سایر کشورهای همسایه نظیر ترکیه و پاکستان بیش از 70 درصد است، ولی در ایران همچنان در پایین ترین سطح قرار داریم که اگر به وضعیت موجود همانند کشورها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات از تخصیص ارز مبادله ای به توتون و سیگار

انتقاد دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات از تخصیص ارز مبادله ای به توتون و سیگار