مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 دی 1397 ساعت 00:002018-12-30بين الملل

جهان در سالی که گذشت


جهان در سال 2018 نیز شاهد نشست ها، بحران ها، اعتراضات، درگیری ها و فراز و نشیب هایی خاص خود بود اما می توان گفت بیش از همه تحت الشعاع ملاقات تاریخی رهبران آمریکا و کره شمالی، - قتل جمال خاشقجی، خروج ترامپ از توافق برجام و جنبش اعتراضی جلیقه زردها در فرانسه قرار گرفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در آستانه سال جدید میلادی مروری می کنیم بر مهمترین تحولات سال 2018 که برخی از این تحولات در سال 2019 هم ادامه خواهند داشت.

ژانویه اول ژانویه: کیم جونگ اون در سخنرانی سال نو گفت همواره دکمه شلیک هسته ای روی میزش قرار دارد، بنابراین آمریکا هرگز قادر نخواهد بود جنگی را آغاز کند.

او کشورش را یک قدرت هسته ای مسوول دانست که عاشق صلح است و تاکید کرد تنها در صورتی که امنیت کشورش تهدید شود از این تسلیحات استفاده خواهد کرد.

او کاهش تنش ها در شبه جزیره کره و ارتقای روابط با کره جنوبی را حیاتی دانست و افزود راه گفت وگو باز است.

کره شمالی سوم ژانویه خط تلفن نظامی مستقیم با کره جنوبی را باز کرد تا مذاکره درباره مشارکت احتمالی در المپیک زمستانی انجام شود.

دوم ژانویه: دونالد ترامپ با انتقاد از پاکستان گفت واشنگتن در 15 سال گذشته 33 میلیارد دلار بابت هیچ چیز جز دروغ و ریاکاری به اسلام آباد پرداخت کرده است و 225 میلیون دلار کنونی از کمک ها را متوقف می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جهان در سالی که گذشت

جهان در سالی که گذشت