مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 دی 1397 ساعت 10:412019-01-01اقتصادي

مسؤولان پژوهشگران را باور ندارند/ سردرگمی مخترعان در بروکراسی پر پیچ و خم اداری


درحالی تولید علم ازطریق فعالیت های پژوهشی اهمیت فراوانی در توسعه کشور و به تبع آن لرستان دارد، اما توجه چندانی به این مهم نمی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از خرم آباد، اردشیر خورشیدوند یکی از مخترعان جوان این شهرستان است که در زمینه های مختلف کشاورزی، برق، ساختمان و مکانیک اختراعاتی داشته و برای تحقق ایده هایش تلاش های شبانه روزی به کار بسته است.

این مخترع جوان که از ثبت اختراعاتش خاطره خوبی ندارد، معتقد است یکی از زیرساخت هایی که می تواند موفقیت اقتصادی و فناوری پژوهشگران و مخترعان را تضمین کند حقوق مالکیت فردی است که در این زمینه در کشور ما مشکلاتی وجود دارد.

بروکراسی های اداری از جمله چالش های پیش روی مخترعان و پژوهشگران لرستانی است که موجب دلسردی آن ها شده و حتی در مواردی آن ها را از ادامه فعالیت باز داشته است.

با این پژوهشگر و مخترع 42 ساله و اهل خرم آباد است، گفت وگویی را ترتیب داده ایم که در ادامه می خوانید.

چه سالی تحقیق و اختراع  را شروع کردید؟ سال 72 بود که کار تحقیقاتی را شروع کردم البته از همان کودکی به کارهای فنی علاقه داشتم، پدرم که به علاقه و کنجکاوی من پی برده بود حمایت و تشویقم می کرد و قطعاتی را در اختیارم می گذاشت تا مشغول شوم، من در نوجوانی و جوانی انرژی درونی خود را از این طریق تخلیه می کردم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسؤولان پژوهشگران را باور ندارند/ سردرگمی مخترعان در بروکراسی پر پیچ و خم اداری

مسؤولان پژوهشگران را باور ندارند/ سردرگمی مخترعان در بروکراسی پر پیچ و خم اداری